Dag 17 en 18

Vandaag zijn we naar een nationale parken geweest rond Canmore, was een onverharde weg maar goed te rijden en heel stil, op zestig km. 12 auto’s gezien. We zijn wel een paar keer gestopt, maar hebben geen trail gelopen omdat het hier wel heel erg stil is. Wel weer hele mooie plaatjes en wildlife.

Weten niet of het een Vos of Coyote is.

Het was de laatste dag hier in Canmore, dinsdag rijden we naar Calgary voor 1 nacht waarvan we woensdag terug vliegen.

Dag 18

We laten Canmore achterons en rijden naar Calgary en binnen 30 kilometer word alles vlak en dat is even wennen.

We zijn al vroeg in Calgary en kijken daar even rond in de stad,

en rijden tegen de avond naar ons hotel bij het vliegveld. Het is voor ons een schitterende vakantie maar ook vermoeiende reis geweest, we wisten niet dat Canada zoveel natuur had, met zoveel verschil. Woensdag vliegen we via Toronto terug naar Schiphol waar we donderdagmorgen ongeveer om 11 uur aankomen. En dan even bijkomen van het tijdverschil. Het was niet de bedoeling maar we gaan in december toch maar drie weken naar Florida. En volgend jaar eind mei vliegen we naar Seattle om waarschijnlijk eerst een week de Alaska cruise te doen, om dan door te vliegen naar Denver en daar een rondje te doen met o.a Yellowstone Teton en Grand Junction. In ieder geval genoeg in het vooruitzicht.

Groeten Theo en Cynthia

Dag 15 en 16

Dag 15

Vandaag zijn we weer terug gereden naar Lake Louisa en Banff. Bij Lake louisa hebben we de gondel gepakt en rondgereden.

Toen binnendoor richting Banff met stops bij Johnson Canyon ,we kijken niet op een watervalletje meer of minder.

En Lake Minnewanka

Ook nog wildlife gezien onderweg

En hij mocht ook mee.

Morgen rijden we richting Yoho National park voor een bezoekje aan Lake Emerald.

Dag 14

Vanmorgen bij het ontbijt liepen er ineens een familie hertjes voorbij door de tuin.

Vandaag richting Lake Emerald in Yoho National park en hebben daar een rondje om het meer gelopen, was wel heel slecht weer, het regende hard. Lake Emerald is toch wel een van mooiste van wat we hier hebben gezien.

Daarna zijn we terug gereden naar Canmore en hebben daar wat rond gelopen, waar we direct weer wildlife tegenkwamen.

Morgen is de laatste volle dag hier in Canmore.

Dag 13 en 14

Laatste dag alweer in Jasper, we gaan 2 andere routes rijden en kijken wat we daar tegenkomen. Eerst hebben we een wandelroute gelopen van twee uur, wat toch wel knap angstig is als je weet dat er ook beren rondlopen, en er ook nog hindernissen zijn.

Maar het enige wat zijn tegen gekomen was een eekhoorn.

Toch zijn we later nog wildlife tegen gekomen.

En weer een hele mooie omgeving met natuurlijk een waterval.

Morgen gaan we richting Canmore.

Dag 14

De rit richting Canmore is over de Ice Field Parkway waar we tot aan National park Banf een paar stops zullen doen.

Banff en Lake Louisa bezoeken we vanuit Canmore waar we voor vier nachten een Airbnb hebben geboekt. Waar de hertjes in de tuin komen.

De eigenaar vertelde dat er ook weleens een zwarte beer in de tuin rondloopt. We zijn benieuwd.

Tot de volgende

Dag 11 en 12

Dag 11

Vandaag gaan we rijden richting Jasper ongeveer 325 km. Onderweg maken we nog een stop om een boottocht van twee uur te maken, de eerste anderhalf uur met een rustig elektrisch bootje op een meer, maar het laatste half uur met een speedboot de rivier op met stroomversnellingen.

Ongeveer 20 km. van Jasper ga je het Nationale park in wat ongeveer 250 km. lang is. Je betaald hiervoor per dag dat je in het park blijft, voor ons zeven dagen, drie in Jasper en vier in Canmore wat net buiten het park ligt, maar we rijden dan iedere dag weer terug het park in.

Dag 12

Vanmorgen al vroeg weg om naar een paar uitzichtpunten te rijden, na een stukje rijden zien we ineens auto’s stil langs de weg staan, en we zagen net nog een zwarte beer mer twee jongen over de weg lopen en het bos weer induiken. We waren net te laat om een foto te maken. Maar de natuur hier blijft je iedere keer verbazen, zeker de grote meren met de aparte waterkleuren.

Ook de canyons waar het water doorheen geperst wordt is mooi.

hebben nog wel een Moose zien zwemmen en later nog eentje die in het gras lag.

Morgen nog een dag in Jasper en vrijdag rijden we richting Canmore.

Dag 9 en 10

Vandaag de rit van Whistler naar Clearwater, is een stevig ritje 450 km. En met de snelheid hier veel stukken van 60 km per uur en ook 80 km. gaat het toch ongeveer zes uur duren. Het landschap is wel steeds anders, het begon als een bosweg, daarna rotsachtig en dor, en dichter bij Clearwater weer veel meer bosachtig.

Ook deze kwamen we nog tegen.

Morgen bezoeken we Wells Gray National Park.

Dag 10

Vanmorgen al vroeg Wells Gray ingereden en direct door naar het eind ongeveer 50 km. Op de terugweg pakken we dan alle stops en op sommige is het nog een aardig stukje lopen naar het uitzichtpunt. Het is trouwens wat het weer betreft een regenachtige dag, het is geen minuut droog geweest, dus vanmorgen eerst maar een paraplu gekocht. Maar de natuur en de watervallen zijn er niet minder om.

In een paar watervallen zagen we nog zalmen springen, maar ging te snel om een foto te maken. Doordat het regent schieten de paddestoelen uit de grond.

Overigens zitten we in B&B waar we een bed hebben die knap hoog is, maar de rest is perfect.

a3aac8c9-d2c9-4256-9ee7-a5b75a5d73f7

Morgen gaan we weer verder richting Jasper waar we een Airbnb hebben voor drie nachten.

Dag 8

Vandaag een dag in Whistler de omgeving is mooi maar wel erg toeristisch. Vanmorgen met skilift naar boven ,

waar je van de ene kant van het skigebied via een grote kabelbaan naar de andere kant kunt., dat gelijk maar gedaan.

De eerste beer hadden we al gelijk vanuit de gondel gezien en later nog drie.

Ook hebben ze hier dit jaar voor het eerst ook een suspension bridge, een brug die hangt aan staalkabels en ook knap beweegt als je er overheen loopt.

Ook lopen hier marmotten, maar wel een stuk groter als die wij kunnen.

De natuur is hier ook weer prachtig.

Morgen gaan we weer verder richting Clearwater.

Dag 6 en 7

Na het ontbijt zijn we gaan rijden richting Nanaimo. Van de mensen van het hotel in Victoria nog een paar tips gekregen om langs te rijden voor we naar ons hotel in Nanaimo zouden gaan. Het blijkt een mooie rit met een paar leuke stops te worden.

De natuur is hier schitterend . Met een paar vreemde vogels

Tegen vijven komen we aan bij onze B&B, ik had van de eigenaresse al een berichtje gehad dat ze pas om zeven uur thuis was maar met de sleutelcode konden we toch naar binnen, moesten alleen oppassen voor de hond en de kat.

De hond was zo bang dat hij zich niet durfde te bewegen, maar even later toen Cynthia vroeg waar de leach was kwam hij gauw aanrennen. Heeft ze hem maar even mee naar buiten genomen. Ik blijf het toch gek vinden dat ze je zomaar in huis laten, want het is een gewoon woonhuis. Morgen gaan we weer met de ferry naar het vaste land om dan naar Whistler te rijden, eigenlijk zou je hier op Vancouver Island toch zeker vier dagen langer moeten blijven en dan nog kom je tekort. Het weer zit hier tot nu toe ook niet tegen vandaag weer 24 graden. Benzine is hier een stuk duurder dan in de States, ongeveer 1.15 euro de liter.

Dag 7

We hadden de ferry van 10.00 uur dus we hoefden niet heel vroeg weg want het is maar een kwartier rijden. Het is goed anderhalf varen voor we in Horseshoe Bay weer aan de wal gaan , onderweg met ferry toch nog orca’s gezien. Al is het op de foto slecht te zien.

Het is ongeveer een uur rijden naar Whistler, maar daarbij hebben we ook nog anderhalf uur in de file gestaan.

Whistler is een gigantische wintersportplaats,

waar zomers ook toch wel genoeg te doen , maar het meest toch wel mountainbiken, de skiliften zijn speciaal ingericht voor de fietsen mee naar boven te nemen. Morgen gaan wij ook naar boven om dan boven van de ene naar de andere berg te gaan met een grote gondel met zo ik hoor een glazen bodem, dus we zijn ben benieuwd.

Tot de volgende.

Dag 5

We gaan vandaag met een boot op zoek naar walvissen en orca’s. We melden ons bij het kantoor om daarna met nog 20 mensen naar de haven te lopen. Er waren meer Nederlanders bij, die waren bezig met een rondreis van Kras, toen we de haven uitgingen ging de gang er goed in, na een uur varen zagen we de eerste whales eerst nog ver weg maar later vlakbij de boot.

Orca’s hebben we niet gezien, wel lagen er op eiland een hoop zeeleeuwen.

img_8310img_8315img_8301

In de middag zijn we nog naar een nationaal park gereden en daar een paar uur rondgelopen.

Op de terugweg zagen we deze nog langs de weg staan.

Morgen gaan we weer verder richting Nanaimo, voor 1 nacht en vrijdag weer op de ferry om dan richting Whistler te rijden.

Dag 3 en 4

Vandaag nog een dagje Vancouver, naar de botanische tuin geweest. En in de middag  nog even naar Stanleypark geweest.

Auto stond er gelukkig nog toen we terug kwamen. Dat hoop ik niet meer mee te maken, alleen al dat een uur bezig bent met telefoneren voor je weet waar hij is gebleven .Wat een toestand.Het eten hebben we bij een Braziliaanse zaak gedaan.

Morgen gaan we op de ferry richting Vancouver Island, daar verblijven we twee nachten in Victoria.

Dag 4

Ik had ferry tickets voor de boot van 10 uur, maar konden een uur eerder mee. Is een mooie tocht tussen de eilanden door.

Het Is ongeveer anderhalf uur varen richting Vancouver Island daarvandaan is het ongeveer drie kwartier rijden naar Victoria waar we twee nachten verblijven. Onderweg zijn we naar Butchard Garden gereden ,ook een botanische tuin en daar een paar uur gelopen, we konden toch pas om drie uur inchecken. Het weer is ook hier weer schitterend ongeveer 24 graden.

Morgen gaan we met een boot opzoek naar Walvissen en Orca’s, en maar hopen dat we ze gaan zien.

Dag 2

Vanmorgen natuurlijk vroeg wakker , na het douchen naar de Mac voor een ontbijt. Hier gelijk nog even een fotootje van de auto.

Deze eerst en een half uur later

Deze.

96941855-743f-40db-b052-52dfdcda0312-3.

We zijn de rest van de dag met hop on hop off bus meegeweest, en veel gezien in de mooie stad Vancouver. Hieronder de ondermeer de stoomklok en Stanleypark.

img_7898-2img_7849-1img_7859-1img_7857-1img_7845-1img_7824

Toen we terug kwamen bij de straat waar we de auto hadden neergezet stonden we even gek te kijken want het plekje was leeg, eerst dachten we nog dat we in de verkeerde straat stonden maar nee we stonden echt goed. Na een uur rond bellen kwamen we er achter dat hij was weggesleept, en we hem op konden halen natuurlijk aan de andere kant van de stad.  Na de sleepkosten betaald te hebben wat ik gelukkig mee vond vallen (90 euro) konden we weer rijden.

In de hele straat waar hij stond mocht je parkeren, alleen op dat plekje niet en geen bord gezien natuurlijk, maar hij stond er wel. Morgen nog een dagje Vancouver wat een schitterende stad is, maar nu wel goed uitkijken waar ik de auto neerzet, parkeergarage dus.